6. toukokuuta 2017

Aikuisten miniloma Koli Relax Spassa

Vihdoin, melkein vuoden ja kolmen kuukauden jälkeen oli aika viettää vuorokausi kahdestaan. Lapsi ensimmäistä kertaa yökylään ja meille vanhemmille mahdollisuus jakaa vuorokausi kahdestaan. Ihanaa! Emme halunneet käyttää tätä spesiaalia mahdollisuutta olemalla kotona, vaan halusimme todella päästä rentoutumaan ja saada arkeemme miniloman tuntua.

Pielinen

Vappupäivänä kirjauduimme sisään Break Sokos Hotel Kolille. Lieksassa sijaitseva Koli oli meille molemmille entuudestaan tuttu paikka, sillä olemme päiväretkeilleet siellä lähes joka kesä. Talviaikaan olen käynyt Kolilla myös muutaman kerran laskettelemassa. Meillä oli vähän haaveissa tälläkin reissulla päästä pitkästä aikaa rinteeseen, mutta aikataulut eivät antaneet myötä Koli-irtiotolle ennen kuin rinnekausi ehti päättyä. Ehkä ensi talvena sitten. Onneksi Kolilla riittää paljon muutakin tekemistä.

Aina kiskohissin kyytiin meno vähän jännittää. Kolilla autot jätetään alaparkkiin, ja ylös hotellille ja vaaroille mennään ilmaisella kiskohissillä.

Break Sokos Hotel Koli

Koliselfie

Kolin luonto, ehkä Suomen tunnetuin kansallismaisema, on huumaava. Vaaroilta näkyy Pieliselle ja Kolin kansallispuisto tarjoaa retkeilymahdollisuuksia ympäri vuoden. On ihanaa seistä Ukko-Kolin laella ja katsella saarien täyttämää Pielisjärveä. Hiljaisuus. Täydellinen rentoutuminen ja tunne siitä, että olet lähempänä luontoa kuin koskaan. Kevyt tuuli hiuksilla, eikä ketään muita missään. Nyt vielä lumiseen aikaan luonnon värit olivat pääasiassa harmaan ja valkoisen sävyjä höystettynä havunvihreällä, mutta kesällä aurinkoisena päivänä Kolilla näkee kaikki sinisen ja vihreän sävyt. Siinä näyssä silmä todella lepää ja saa huokaisemaan. Sai nytkin, kun katseli kaukaisuuteen vielä jäässä olevaa Pielistä.

Akka-Kolin laella kelpaa istuskella

Aurinko oli häikäsevällä päällä Vappupäivänä

Kuten perinteisiimme Kolilla käydessä kuuluu, kävimme luontoretkeilemässä Ukko-ja Akka-Kolilla. Sen jälkeen vaihdoimme uikkarit ylle, ja pääsimme kokemaan jotakin meille uutta Kolilla, nimittäin nauttimaan Koli Relax Spa Maisemakylpylän sauna-ja allastarjonnasta. Ehkä siinä sivussa vähän kuohuvastakin. Menimme tarkoituksella spahan vasta klo 16.00 jälkeen, sillä silloin sinne oli alle 18-vuotiailta pääsy kielletty. Olihan meillä tarkoitus viettää lapsivapaa vuorokausi aikuisten kesken, ilman omaa tai muiden lapsia.

Meidän huone <3

Break Sokos Hotel Koli

Hotellihuoneessa oli Mökö-kivi ketutuksen varalle. Ei tarvittu tällä kertaa :)

Saimme mukaamme kylpylään juomakiulun, jossa oli kuohuvaa ja toisen kiulun, jossa oli Lumenen Arctic Spa-hoitotuotteita. Olisimme voineet valita juomakiulun tilalle toisen Lumenen hoitotuotesetin, mutta yksi hoitotuotesetti riitti hyvin kahdelle henkilölle spassa itsenäisesti tehtäviin hoitoihin. Koli Relax Spassa oli useita altaita, esimerkiksi valo-ääniallas, poreallas, jalkakylpyaltaita sekä ulkopaljuja, joista oli näkymä Pieliselle. Kolin Kuohu-suihkussa sekä kylmäaltaassa pääsi nauttimaan vähän viileämmistä vesistä. Omat suosikkini spassa olivat aromisauna Kivi sekä elämyssuihku, jossa sai kuunnella eksoottisten lintujen laulua ja fiilistellä karibian ukkosta. Kävin elämyssuihkussa ainakin neljä kertaa, niin kivaa se oli. Spahan oli tehty myös valmiita saunapolkuja, joiden reittiä seuraamalla olisi voinut toteuttaa itselleen esimerkiksi kaunistavan tai virkistävän spa-vierailun, mutta me kuljimme saunoista ja altaista toiseen mielivaltaisesti tehden välillä kasvo- ja jalkahoitoja toisillemme spahan mukaamme saaduilla tuotteilla.

Ihania hemmottelutuotteita hotellihuoneessa ja Koli Relax Spassa

Luontoretkeilyn ja spassa rentoutumisen jälkeen suuntasimme vielä rauhassa nauttimaan hyvästä ruoasta ja viinistä hotellin ravintolaan ennen pitkiä, herätyspelottomia yöunia. Maha täynnä ruokaa ja täydellisesti rentoutuneena uni korjasi illalla nopeasti. Yöunet päättyivät aamulla herätyskellon soittoon puoli yhdeksän aikaan. Oli kyllä i-h-a-n-a-a <3

Spahan hotellihuoneessa oleissa tossuissa ja kylpytakissa

Nam.

Lautasilta löytyi parsaa aika monella tapaa :)

*Postaus toteutettu yhteistyössä Break Sokos Hotel Kolin ja Koli Relax Span kanssa